Inleiding

Safeonweb@work is een onlinedienst die beschikbaar is voor vertegenwoordigers van bedrijven en organisaties in België en hun afgevaardigden. Om zich te kunnen registreren op Safeonweb@work moet je bedrijf of organisatie geregistreerd zijn bij de Kruispuntbank van Ondernemingen. Om ervoor te zorgen dat de toegangsrechten voor elke organisatie correct worden beheerd, maakt Safeonweb@work gebruik van de Federal Authentication Service (FAS), die individuen authentiseert zodat ze online toegang kunnen krijgen tot beveiligde publieke toepassingen.

Opgepast

Om je organisatie te registreren op Safeonweb@work moet je eerst jezelf of een van je medewerkers de benodigde rol 'CCB SAFEONWEBATWORK EDIT' toewijzen op het My eGov Role Management-platform voor het beheren van toegang tot online overheidsplatforms. 

Zie onze stapsgewijze handleiding hieronder.

Voor meer informatie:

Klik hier voor de FAQ

Klik hier voor de gebruikershandleiding

Klik hier voor de wizard

  • Ga naar de website My eGov Role Management: https://iamapps.belgium.be/rma/
  • Klik op de knop Aanmelden
  • Authenticeer je met je identiteitskaart
Image
rma1.png
  • Klik op de knop een roltoekenning maken via rijksregisternummer in het oranje menu Roltoekenningen beheren aan de linkerkant.
Image
RMA_1

Als het menu 'een roltoekenning maken via rijksregisternummer' niet beschikbaar is, betekent dit dat je niet de toegangsbeheerder voor je organisatie bent.

Als dit nog niet het geval is, moet je worden aangewezen als de Hoofdtoegangsbeheerder voor je organisatie. De Hoofdtoegangsbeheerder moet een werknemer of een wettelijke vertegenwoordiger van de organisatie zijn die primair verantwoordelijk is voor het toegangsbeheer in de organisatie.

De procedure voor het aanstellen van een Hoofdtoegangsbeheerder is beschikbaar op CSAM: https://www.csam.be/nl/beheer-toegangsbeheerders.html

Neem in geval van twijfel contact op met de wettelijke vertegenwoordiger of een van de toegangsbeheerders (afdelingshoofd, systeembeheerder, enz.) in je organisatie en vraag hen om je de rol 'CCB SAFEONWEBATWORK EDIT' toe te wijzen op het My eGov Role Management-platform met behulp van deze handleiding.

  • Typ het Rijksregisternummer van de persoon, inclusief jezelf, aan wie je de CCB SAFEONWEBATWORK rol wilt toewijzen.
  • Klik op Zoeken.
Image
RMA_2
  • Controleer op het scherm dat verschijnt of de achternaam en voornaam van de persoon die je zoekt correct zijn.
  • Klik op Toevoegen.
Image
RMA_3
  • Herhaal de vorige stap als u de CCB SAFEONWEBATWORK rol aan een andere persoon wilt toewijzen.
  • Klik vervolgens op Volgende stap
Image
RMA_4
  • Selecteer je organisatie
  • Klik vervolgens op Volgende stap
Image
RMA_5
  • Zoek naar de CCB SAFEONWEBATWORK EDIT rol
  • Klik op '>' om de rol te selecteren
  • Klik dan op Volgende stap
Image
RMA_6
  • Selecteer de periode waarvoor deze rol geldig blijft
  • Klik vervolgens op Volgende stap
Image
RMA_7
  • Typ het e-mailadres van de persoon aan wie je de CCB SAFEONWEBATWORK rol wilt toewijzen.
  • Klik vervolgens op Volgende stap.
Image
RMA_8
  • Controleer je aanvraag voordat je klikt op Roltoekenning aanmaken
Image
RMA_9

Controleer altijd of de CCB SAFEONWEBATWORK EDIT rol voor je organisatie aan jou is toegewezen.

  • Klik hiervoor op Mijn roltoekenningen in het horizontale menu
  • Controleer of de status Actief is

Als de status van de rol niet actief is, is er een bevestigingsmail verzonden waarin je wordt gevraagd de toewijzing van deze rol te valideren. Een bevestigingsmail kan nodig zijn afhankelijk van de status van je organisatie en of je een rol aan jezelf of aan een van je collega’s toewijst.

Image
RMA_10

Je kan nu inloggen bij Safeonweb@work

Wij raden je aan de pagina te verversen zodat de nieuwe informatie zeker verwerkt is.